Cinta itu

Thursday, November 5, 2009

"Cintakan manusia itu tidak mewujudkan kebahagiaan yang abadi untuk seseorang insan, kerana ia tidak kekal. Cintakan manusia seringkali membuatkan seorang itu gagal, kecewa, menderita dan terseksa. Oleh itu tidak ada suatu cinta pun yang dapat membuahkan kebahagiaan dan kenikmatan yang kekal abadi kecuali cinta kepada Pencipta manusia sendiri."

Sebenarnya Allah... Maha Tahu segalanya... Percayakan saja kepada Allah... karena aku pun ingin cinta yang hadir diantaraku dengan seseorang adalah cinta yang dapat membawaku dan membawanya mencintai Allah... cinta yang menghantarkan kami dalam menyempurnakan sebagian agama... cinta yang selalu mengingatkan kami untuk berbuat kebaikan dan beramal kepada Allah... Aku yakin kepada Allah... Semoga Allah ridho dan mengijinkannya... Aku dan kami pada saatnya nanti untuk menyempurnakan agama kami...

Ya.. Allah... aku mempercayaiMu... bahwa Engkau telah menetapkan seseorang untuk menjadi imam bagiku... yang telah kau catatkan di buku kehidupanku...

Ijinkan aku... Ya Allah....
Just to You... my destination....

0 comments:

Post a Comment